zaterdag 19 januari 2013

Winter en schapen

Ik hou van de winter! Sommige van jullie waarschijnlijk niet. Het is natuurlijk ook koud,  maar ik persoonlijk hou ervan.
Ik hou van de sneeuw, (zolang ik maar niet naar mijn werk moet) ik hou van ijs, schaatsen, warme chocomel (met een gevulde koek). Van Gluhwein, erwtensoep. Heerlijk!
Dus met deze dagen ben ik veel buiten en de kinderen ook. Die gaan sleeën met de buurtkinderen, de dijk af. Samen voetballen op het ijs. Soms in de avond nog met een bouwlamp erbij. Wat een sfeertje.
Helaas voor mij, kan er niet geschaatst worden. Misschien komt het nog, maar als ik heel realistisch ben...
Maar wat we wel kunnen doen is foto's maken. Deze week liep ik het weiland in om een aantal schapen op de foto te zetten. Dit is natuurlijk niet helemaal gelukt.
Eerder die week heb ik ergens anders vanuit de auto ook wat foto's van schapen gemaakt. En het bruine schaap ging er helemaal voor staan.

"Schapen en winter, ze horen bij elkaar."


 




I love the winter! Some of you probably do not. Offcourse, it is cold, but I personally love it.
I love the snow, (when I'm not at my work) I love ice skating, hot chocolate (with an almond cake).
Gluhwein, pea soup. Delicious!
So these days I am very often outside, also the kids. They went sledging with the neighborhood kids. Play soccer together on the ice. Sometimes in the evening we put on a lamp outside. What an atmosphere.
Unfortunately for me, we can not skate. Maybe later on, but to be realistic ...
But what we can do is taking pictures. This week I walked into the meadow to a number of sheep to get them on the picture. This was not entirely successful.
Earlier that week I was somewhere else and took pictures from inside my car of sheeps. And the brown sheep was looking at me for a long time.

"Sheeps and winter, they belong together."


14 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met je eens! Winter is top! Kou hoort erbij, lekker Hollands! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, it's close to you?? Nice view, so peaceful. Have a nice sunday my friend :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is maar goed dat de schapen zo'n dikke vacht hebben, want met deze onaangenaam koude wind lijkt het mij buiten niet echt prettig voor deze dieren. Ik vind de winter ook wel wat hebben, vooral met sneeuw en ijs. Natte en grijze dagen hebben niet mijn vorkeur :)!

    Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's Martine, ik hou ook van de winter!
    Maar ook van de lente, zomer.. eigenlijk alle jaargetijden!

    Ik hou gewoon van Nederland!

    Gelukkig doen je foto's het ook.. ik heb het via HTML gedaan. Jij?

    Fijne zondag!

    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige winterse plaatjes Martine en wat een model dat bruine schaap hihi.
    Ik hou ook van de winter, ik hou zowiezo van alle seizoenen, die veranderingen blijven gewoon mooi.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijne plaatjes! Heerlijk uitzicht heb je daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben een enorme koukleum maar moet toegeven, dit zijn wel hele mooie beelden! We mogen ook echt niet klagen, hoe vaak hebben we nou zoveel sneeuw in Nederland! Kunnen we er maar beter van genieten, dus... enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh heerlijk, een schaatsliefhebber!!! Gister...zonnetje, sneeuw, winters weer, maar nergens goed-genoeg-ijs te ontdekken... zooo jammer! Je schaap-foto's zijn mooi! Vind ze (ondanks dat ik weet dat het niet hoeft) toch altijd een beetje zielig... zo eenzaam in de sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. NICE!!!!
    wat een leuke foto's! Het lijkt wel een beetje Scandinavisch! hihihihhihihi
    xx Aggy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's Martine... zo mooi die winterlandschappen!!! Fijne week :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. LOVE these images sweet Martine - although I am not a huge fan of winter - don't get me wrong - I can take some very amazing pictures, but I prefer the warmth and sunshine:))
    Happy Monday sweetie,
    Axxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful photos!!
    Looks so peaceful.
    Kristin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Martine,

    Mooie Hollandse vergezichten! Net als jij houd ik ook erg van de winter, maar ik kan ook ontzettend genieten van het heerlijk binnen cocoonen :-)

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie plaatjes! schapen blijven altijd leuk om te fotograferen. In het winterlandschap zijn ze zeker het mooist!
    Fijne dag X
    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen